کلید موفقیت یک فروشگاه مواد غذائی در میزان فروش محصولات آن می باشد. در این میان محصولاتی وجود دارند که احتیاج به نگهداری در دماهای خاصی هستند. این محصولات بر حسب دمای مورد نیازشان در یخچال ها و فریزرهای فروشگاهی نگهداری می شوند. نکته قابل توجه در این بین رابطه مستقیم میان فروش این محصولات با محل نگهداری شان برای عرضه می باشد. اطلاعات به دست آمده در این زمینه گویای این نکته است که یخچال و فریزرهایی که دارای ساختارهای مدرن و منحصر بفردی هستند باعث افزایش فروش شده، چرا که نو آوریهای به کار رفته در ساختار تولیدی آنها سبب شده است که مشتریان به لحاظ روانی احساس بهتری از انتخاب های خود داشته باشند. نمونه ای از این نو آوری ها عبارتند از:

استفاده از نور LED

در یخچال و فریزر های فروشگاهی معمولی از لامپهای فلورسنت برای روشنایی داخل کابینها استفاده می شود حال آنکه این لامپها نه تنها به لحاظ مصرف انرژی ناکارآمد هستند و در دماهای پایین دچار مشکل می شوند، بلکه به لحاظ بصری نیز قادر به ارائه چهره زیبایی از مواد غذائی نمی باشند. استفاده از نسل جدید لامپها یعنی LED جنبه زیبایی بصری محصولات را به لحاظ بهبود کیفیت رنگ،خیرگی کمتر، احساس راحتی و آسودگی در بینایی و نمایش واقعی محصول برای مشتری حل کرده است. علاوه بر اینها لامپهای LED دارای ویژگیهای دیگری چون عمر و ایمنی بیشتر، مصرف انرژی کمتر و تولید حرارت پایینتر می باشند.

حذف درب از محصولات برودتی فروشگاهی

اگرچه یخچال و فریزرهای درب دار  نسبت به محصولات بدون درب فروشگاهی در جایگاه بهتری به لحاظ مصرف انرژی قرار دارند اما استفاده از این محصولات در فروشگاههای بزرگ چندان کاربردی نیست. درب دار بودن محصولات برودتی فروشگاهی اولا باعث کم شدن دید مشتری نسبت به مواد غذائی شده و ثانیا مشتری برای انتخاب و بررسی مواد غذائی دائما باید دربها را باز و بسته کند. این دو دلیل کم کم شرایطی را به وجود می آورد که به لحاظ روحی مشتری احساس لذت بخشی از انتخاب و خرید خود نداشته باشد. در واقع با حذف درب مشتری محصولات را کاملا در حوزه انتخاب و دید خود احساس کرده و شرایط را به گونه ای می بیند که می تواند با آرامش به انتخاب و بررسی مواد غذائی بپردازد و در انتها از خرید خود راضی باشد. امروزه کارخانه جات بزرگ تولید محصولات برودتی بدون درب سعی می کنند تا با ایده ها و طرحهای جدید محصولاتی با مصرف انرژی پایین تر تولید کنند.

دسترسی به اطلاعات و داده ها مفید از طریق تکنولوژی

امروزه مصرف کنندگان مواد غذائی به دنبال محصولات تازه هستند چرا که می دانند بهترین طعم و مزه و بیشترین ویتامین و مواد مغذی در این نوع محصولات می باشد. در این میان نقص در سیستم تجهیزات برودتی باعث شروع چرخه فساد مواد غذائی شده و لطمات جبران ناپذیری را به مشتریان به لحاظ جسمی و روحی وارد می کند. مشتریان اعتمادشان به لحاظ سلامت و تازگی محصولات آن فروشگاه از بین رفته و ترجیح می دهند مواد غذائی مورد احتیاج خود را از فروشگاههایی دیگر تامین کنند. حال استفاده از تکنولوژی های روز همچون سدی از به وجود آمدن این صدمات جلوگیری می کند به اینگونه که با در اختیار داشتن تمامی اطلاعات و داده های مفید از کارکرد محصولات برودتی فروشگاه و با در دست داشتن سیستم کنترل و فرمان آنها در هر مکان و زمانی از ایجاد ضرر و زیان بر اثر ایجاد نقص در تجهیزات جلوگیری می شود.